Endnu en dagligvareleveringstjeneste lukker
Coop-koncernen har tirsdag lanceret en omfattende omstrukturering af kædens butikker og ledelsesgang.
Men også koncernens levering af dagligvarer - Coop.dk Mad - må lade livet.
Det fremgår af samme pressemeddelelse, som Coop sendte rundt tirsdag før middag.
Coop.dk Mad har eksisteret i ti år, men har ikke i nogen af årene realiseret et overskud på bundlinjen, og det tager man altså fra koncernens side nu konsekvensen af.
- Vi kan desværre ikke forsvare at fortsætte med at investere så massivt i onlinemarkedet med dagligvarer, hvor ingen endnu har fundet en økonomisk bæredygtig forretningsmodel – og slet ikke når som vi vil gøre det under ordnede forhold med overenskomst for chaufførerne, siger Kræn Østergård Nielsen, der er CEO i Coop-koncernen.
Coop skriver, at de i stedet vil fokusere deres onlinekræfter på Coop.dk Shopping, som har fokus på nonfood-varer.
Sidste dag med aktivitet på Coop.dk Mad-hjemmesiden er 28. februar, hvorefter de cirka 230 medarbejdere ansat i virksomheden er fritstillet.
Man forsøger dog fra Coops side at finde jobs til dem andre steder i Coop-koncernen i "videst muligt omfang".
Samtidig skriver Coop, at den nuværende direktør i Coop.dk Mad, Lars Rasmussen, fortsætter i en anden rolle internt i Coop-koncernen.